maanantai 7. toukokuuta 2012

Söpöjä lehmiä ja muita kuulumisia

Ihanat kauhtuneet lehmät ovat palanneet laitumille! En ole aiemmin seurannut lehmiä, mutta niiden nukkuma-asennot ovat kovin liikuttavia. Lisäksi olen todennut että ne ovat fiksuja; hakeutuvat puiden alle sateen suojaan, nukkuvat yönsä tiiviissä rykelmässä pysyäkseen lämpiminä ja osaavat näköjään kellonkin, ainakin lypsyajan. Ihan perusjuttuja varmasti eläimelle kuin eläimelle, mutta en ole aiemmin katsellut niin tarkkaan.


Jatkossa lehmien tarkkailu jää kuitenkin vähemmälle, kun olen viimein löytänyt työpaikan täältä. Näin se elämä aina menee, ensin on aikaa vaikka muille jakaa ja sitten kun alkaa tapahtua, kaikki tapahtuu yhtäaikaa. Nyt tasapainottelen siis opiskelun ja 100% työn välillä, mutta olen siitä hyvin iloinen. Vaikka täällä monet naiset ovatkin kotona (vain noin 40% naisista on työelämässä ja osa-aikatyö on hyvin yleistä), minun pohjoismaalaiseen maailmankuvaani se ei vain oikein tunnu sopivan. Ihanat kävelylenkin auringossa jäävät jatkossa siis viikonlopuille. :)


Terassille olen kantanut selkä vääränä multaa ja ruukkuja, koska vaikka palellutin innoissani osan kasveista, niitä tuntuu silti olevan yhtäkkiä paljon enemmän kuin suunnittelin. Tämä on näitä siemenkasvatuksen varjo/plussapuolia, ihan istutusalueen koosta riippuen. Pelargonioita tuli kolme laatikollista ja samettikukkia olen työntänyt vähän joka paikkaan. Ne alkavat pian kukkimaan vaikka olen nyppinyt ensimmäiset nuput pois tuuheuttaakseni kasvua. Myös omia retiisejä on jo päästy maistamaan ja ne olivat ehdottomasti herkullisempia kuin kaupasta ostetut!

1 kommentti:

  1. Onnea uudesta työpaikasta!

    Vitsit, että siellä onkin täysi kesä jo. Täällä tuskaillaan vielä viherryksen alkamisen kanssa.

    VastaaPoista

Alku

Alku
Muuttaessamme terassilla kukoistivat ainoastaan rikkaruohot. Onneksi mies oli sentään ostanut kimpun kukkia väriksi.